دهکده جهانی دبی چیست؟

۱۸,۲۷۰ بازديد

 

علاوه بر بازی و تفریح در پارکهای آبی، تفریحات آبی دیگری هم در این شهر وجود دارند که بسیار مورد توجه توریستها قرار گرفتهاند و فضاهای ارائه دهندهی آنها از جمله جاهای دیدنی دبی هستند. در پارک صفا حدود 200 گونه پرنده زندگی میکنند که اگر شانس بیاورید، میتوانید برخی از آنها را ببینید. چراغ های هوشمند ساحل (که فقط با انرژی خورشیدی و آسیاب های بادی کوچک کار می کنند) هنگام غروب خورشید روشن می شوند و در نیمه شب خاموش می شوند. این آکواریوم که در مرکز خرید دبی واقع شده است، بیش از۳۰۰ گونه حیوانات دریایی مانند ماهی و کوسه را به نمایش می گذارد. مرکز تجاری جمیرا به دلیل خلوت بودن مکانی مناسب برای کسانی است که می خواهند در آرامش خرید خود را انجام دهند. جالب است بدانید که این ساحل امکانات بسیار محدودی دارد؛ ولی با این وجود در میان بومیان دبی و گردشگران محبوبیت خاصی پیدا کرده است. گاردن گلو باغی با الهام از جاذبههای مختلف در دنیا ساخته و تمام اجزای آن نورانی و روشن است. تمام اتاق های هتل ان اچ پالم جمیرا دبی به صورت عمومی دارای امکانات متنوعی مثل سشوار، وان، روم سرویس، قفل الکترونیکی درب، مینی بار، فضای نشیمن، شبکه پخش فیلم، آباژور، قهوه ساز، مبلمان، لوازم بهداشتی، پنجره های بلند، سیستم تهویه مطبوع، گاو صندوق، جکوزی، آب معدنی، ماهواره، حمام، جالباسی، تلویزیون هوشمند، کتری برقی، تخت خواب، کارت هوشمند، اسپیلت و سرویس بهداشتی فرنگی هستند. ساحل الصفوح بین پالم جمیرا یا نخل جمیرا و تفرجگاه مشهور مدینه جمیرا قرار گرفته است و شاید به اندازه سایر سواحل دبی شناخته شده نباشد. نکتهی مهم این است که به دلیل استقبال کم از این ساحل، امکانات رفاهی و تفریحی با کمبود روبه رو است. انیمیشن بازها بشتابید که سفر به دبی برای شما هم هیجانانگیز خواهد بود. هزینههایی که باید برای رستورانها، تفریحات و موارد دیگر بپریدازید، کاملاً بستگی به شما و آن خدمتی دارد که دریافت کردهاید.

دهکده جهانی دبی - دبی - دهکده جهانی دوبی - global village - جاذبه گردشگری -مجله دلتا جاهای دیدنی کشور دبی آنقدر زیاد هستند که زمان زیادی را برای دیدن همه آنها باید صرف کنید. جالب است بدانید کشورهای سراسر جهان در دهکده ای کوچک در اطراف دبی غرفه هایی به شکل بناهای مشهور و بنام از کشورشان به پا کرده اند و در آنجا به فروش و نمایش انواع سوغاتی ها ، خوراکی های خاص کشورشان ، البسه و صنایع دستی سنتی خود را به نمایش گذاشته اند که باعث شده است جزو برترین مناطق گردشگری دبی در کشور امارات متحده عربی بشمار برود . در هنگام بازدید از آنجا متوجه آن خواهید شد که اکثر فروشگاه های موجود در بازارهای قدیمی دیده به صورت سنتی هستند و سر در حجره مانندی دارند و سبک معماری عربی در آنها به خوبی مشخص است . دیوارهای این موزه قلعهمانند از بلوک مرجانی ساخته شده است که امروزه جزو بهترین موزههای شهر دبی است و نمایشگاههایی از سبک زندگی سنتی مردم دبی، ماهیگیری و صید در گذشته این شهر را به نمایش گذاشته است. تفریحات آبی دبی یکی از بخش های تفریحی جذاب در دبی است. لذتبردن از منظره دلانگیز و رویایی ساحلی زیبا و آرام در دبی، یکی از بهترین تفریحاتی است که میتوانید در این شهر تجربه کنید؛ یعنی همان چیزی که پارک ساحلی الممرز به مسافران عرضه میکند. این بازار مملو از مغازههایی است که طیف وسیعی از پارچهها و منسوجات نفیس مانند مخمل، ابریشم، ساتن، ترمه، پشم و موارد دیگر را میفروشد. یکی آن را با دبا مرتبط می کند، نوعی ملخ که به منطقه حمله می کند در حالی که دیگری معتقد است که منظور آن بازاری است که در نزدیکی شهر وجود داشته است. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید شلوغ بودن این مرکز خرید در اواخر هفته است. جالب است شما گردشگران بدانید که این دهکده بزرگ سالیانه در بین ماه های نوامبر و فوریه شروع به پا میشود و ماه آغاز کار اینجا نیز محسوب می شود .

یکی از بهترین نکاتی که در رابطه با بازار مرشد وجود دارد این است که به مراکز دیدنی و تاریخی زیادی نزدیک است و شما می توانید بعد یا قبل از خرید به سراغ آنها نیز بروید. در شهر دبی سواحلی عمومی و خصوصی متعددی وجود دارند و هتل محل اقامتتان هرجا که باشد حتما یکی دو ساحل در همان حوالی وجود دارد. اگر به موزه آینده بروید، احساس میکنید که به پنجاه سال بعد پرت شدهاید. موزه اتیهد، کانل آب دبی که در نزدیکی ساحل لامر قرار دارند و جزو جاذبه های گردشگری دبی هستند، در کنار سرگرمی ها ساحلی، مکان های خوبی برای بازدید کردن هستند. این موزه سال 1971، داخل یک قلعه به نام قلعه فهیدی که برای محافظت از شهر در برابر دشمنان بنا شده بود، ساخته شد. به خاطر همین هم هر کسی فرصت این را دارد که دو بار این برنامه جالب آتش بازی را در السیف دبی ببیند و واقعا حیف است که کسی این دو شانس را از خودش بگیرد. در آکواریوم لاست چمبرز حدود 65 هزار نوع جانور دریایی از گونههای مختلف وجود دارد. از دیدنی ترین ساحلهای دبی، ساحل بادبادک (Kite Beach) است که درست در پشت دانشگاه وولونگونگ (Wollongong) قرار دارد. همچنین در اطراف این ساحل رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارند که دارای بهترین کیفیت سرویس دهی می باشند و می توانید از آنها نیز در مدت زمان حضورتان در این ساحل استفاده نمایید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم و در نقشه مترو دبی نیز مشاهده میفرمایید، خط قرمز مترو دبی یکی از خطوط اصلی مترو این شهر است. خانه اپرا دبی یکی از جاهای دیدنی دبی برای کودکان نیز محسوب میشود. طراحی داخلی باغ نیز بسیار خلاقانه و نوآورانه انجام گرفته است بطوری که گیاهان و گونههای مختلف گیاهی به صورت تندیسهای بزرگ در شمایل حیوانات گوناگون به نمایش درآمدهاند و با پوشش گیاهی تزئین و طراحی شدهاند. بهترین سواحل دبی، یکی از جذاب ترین بخش های سفر به شهر زیبای دبی می باشند که پیشنهاد می شود فریح در این سواحل را از دست ندهید. این اسکله منطقهای تاریخی در دبی است که تعداد زیادی قایق چوبی در آن دیده میشود و به همین دلیل به یکی از نقاط دیدنی دبی تبدیل شده است. ساحل سانست با پسزمینه برجالعرب بادبانشکل، بین خلیج عربی و پارک ام سقیم (که به نام ساحل ام سقیم نیز شناخته میشود) قرار دارد. معماری اتاقهای این هتل سبکی عربی و سنتی دارد و دارای بالکنهایی با چشماندازی خیرهکننده است. دبی امروزه یکی از برجسته ترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می رود و در طول سال میزبان افراد خیلی زیادی است. فلایبورد یکی از این تفریحات آبی بسیار هیجان انگیز است. لازم به ذکر است که برنامه آتش بازی در پوینت در پالم جمیرا در ساعت 8 شب شروع می شود. در این مجموعه بهترین زمین لیرزنگ در امارات متحده وجود دارد که با امکاناتی عالی، جهت استفاده شرکت کنندگان ایجاد شده است. مجموعه SkyDive دبی به خوبی این امکان را برای شما فراهم آورده تا بتوانید با آسودگی کامل در آسمان این شهر چتربازی کنید. به این ترتیب میتوانید اولین تور مجازی از آکواریوم را تجربه کنید. اگر بخواهیم یکی از جدید ترین سواحل دبی را معرفی کنیم، می توانیم به ساحل لامر دبی اشاره داشته باشیم.

لازم به ذکر است که این زیپلاین در کوههای اطراف راس الخیمه است و یکی از دورترین تفریح های دبی است. این منطقه که قبلاً یک منطقهی صنعتی بود و به دلیل داشتن بزرگترین بندر مصنوعی جهان معروف است، محل بسیاری از سواحل عمومی طولانی، شنی و رایگان است که در آنها میتوانید عملاً خود را تنها بیابید. در این بازار همچنین رستوران های مختلفی هم وجود دارند که در آن ها غذای سنتی یا بین المللی سرو می شوند. باید بدانید که این پارک ها از نظر بهداشت و ایمنی دارای معتبرترین استانداردها هستند و می توانید با خیال آسوده به آنجا بروید. از آن جا که این ساحل در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می شود، در نتیجه یا باید در اوایل هفته به آن مراجعه کنید و یا صبح های زود برای پیاده روی به آن جا بروید. با فرض این موضوع که شما در خارج از این فستیوالها به دبی سفر کردید و به دنبال خریدی ارزان هستید، در این مطلب از بلاگ لست سکند به معرفی ارزانترین مراکز خرید دبی خواهیم پرداخت. ازاینرو اگر در سفر به دبی بهدنبال مرکز خریدی منحصربهفرد و لوکس هستید که قیمت اجناس مختلف در آن برای خرید عمده مقرونبهصرفه باشد، پیشنهاد میکنیم سری به مرکز خرید دراگون مارت ۲ بزنید. تفریحات درایی بجز شنا نیز در نظر گرفته شده است که میتوان به جت اسکی، اسکای دایوینگ و کایت سرفینگ و پاراگلایدینگ اشاره کرد. این ساحل یکی از معدود سواحل دبی است که چراغ های آن در شب روشن می شود و امکان شنا در شب را فراهم می کند. یکی از مهمترین جنبههای وجود من یادگرفتن چیزهای جدیده. یکی از هیجان انگیزترین تفریحات دبی، چتربازی است.

اگر در مسیر پیادهروی گرسنه شدید به یکی از چند کافه یا رستورانی که در ساحل وجود دارد، سر بزنید و از غذاهای آنها نوشجان کنید. ویژگی اصلی این پارک آبی تناسب و جذابیت آن برای خانوادههایی است که کودکان 2 تا 12 ساله دارند. همانطوری که متوجه شدید، این مرکز تفریحی برای کودکان بسیار مهیج و جذاب است. تفریحات دبی که در خط ساحلی این شهر قرار گرفته اند، اغلب شامل پارک های آبی هیجان انگیز، سواحل شنی زیبا و جزایر مصنوعی لوکس می شوند. چه چیزی جذابتر و هیجان انگیزتر از اینکه بتوانید تنها در یک روز با فرهنگهای دهها کشور دنیا از نزدیک آشنا شوید؟ این ساحل آزاد دبی از زیباترین سواحل کشور امارات محسوب می شود و در این ساحل رایگان، به صورت 24 ساعته گردشگران و مسافران به تفریح می پردازند. البته این ترخیص کالا مراحل و روال خاصی را دنبال میکند که در ادامه راهنمای سفر به دبی به شرح آن میپردازیم. اما در نظر داشته باشید که برای هر یک نفر، هنگام ورودی هزینه ای دریافت می شود. شما می توانید در تراس کافه های ساحل لامر بنشینید و از یک نوشیدنی عالی در هوایی بی نظیر و چشم اندازی عالی لذت ببرید.

همچنین از موقعیتی بسیار عالی برای تماشای بزرگترین چرخ و فلک تماشای دنیا، Ain Dubai (یا چشم دبی) برخوردار است. در مجموعه تفریحی تجاری پوینت در پالم جمرا هم قرار است که در روز دوشنبه 2 دسامبر 2019 (11 آذر 1398) برنامه جالبی به همراه آتش بازی اجرا شود تا بدین وسیله روز ملی امارات متحده عربی در دبی جشن گرفته شود. گلوبال ویلیج دبی global village مکانی بزرگ است که در آن مردمی از بیش از 90 فرهنگ دنیا گردهم آمدند تا کنار هم شگفتی و هیجانات را جشن بگیرند و به مهمانان خود تجربهای جامع از درک کل جهان را ارائه بدهد. پارک زعبیل یکی از اولین پارکهای دبی بود که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا گسترش یافت و در طول تقریبا دو دهه، قسمتهای مختلفی به آن اصافه شد. یکی از بهترین مکانهای دیدنی شهر دبی ساحل جمیرا است. همچنین این پارک دارای یک ساحل خصوصی زیبا است که با ورود به پارک می توانید به آن دسترسی داشته باشید. همچنین، بالن سواری در کویرهای دبی هم تفریحات هیجانانگیز و گاه آرام بخشی هستند که در این مناطق میتوانید تجربه کنید. اگر به دنیای جانوران آبی علاقه دارید، حتماً در سفرتان به شهر دبی از آکواریم لاست چمبر دیدن کنید. چنین شرایطی بی شک در سواحل عمومی دبی وجود نخواهد داشت. تور ویژه دبی و بازدید از شهر دیدنی دبی تقریبا بیش از یک ماه، مراکز شهر، بازارها، فروشگاههای خرده فروشی عمومی و مراکز تجارتی همه پیشرفت می کنند. علاوه بر آن یک منطقهی پیک نیک، یک زمین بازی برای کودکان و دو استخر بزرگ نیز وجود دارد که همه به صورت رایگان هستند و زمانی که هزینهی ورودی الممزار را پرداختید، شارژ میشوند.

زمانی که در روز هوا کمی خنک شود، عده زیادی برای استفاده این هوای تازه به پارک میآیند و کمی آنجا شلوغ میشود. در حال حاضر این منطقه مرکز مهمترین گالریهای هنری دبی، همچون گالری هنر سبز، گالری خط سوم و گالری ایام است. البته اکثر این فضاها مصنوعی بوده و از قبل در این شهر وجود نداشتهاند، منظور ما در اینجا بیشتر از طبیعت، فضاهای طبیعی انسان ساخت است. گردشگران از این تفریح استقبال زیادی کردهاند و همین خاطر بیشتر سواحل دبی و هتلهای ساحلی امکان تفریح با فلای بورد را فراهم کردهاند. همهی سواحل یا بخشی از محلههای مسکونی لوکس یا ساختمانهای آپارتمانی هستند یا به هتلهای مجلل تعلق دارند. اگر میخواهید بهسرعت و بدون دردسر به بازار مرشد برسید بهتر است از میدان جمال عبدالناظر شروع کنید. در ساحل عمومی جمیرا در دبی می توانید به صورت رایگان شنا کنید، اسکیت بازی کنید و بدوید. ساحل مارینا دبی یا مارینا بیچ یکی از بهترین سواحل دبی برای شنا است که خط ساحلی روبروی منطقه دبی مارینا می باشد. در هوای گرم دبی ،تفریح دراین ساحل یکی از بهترین انتخاب های شما می تواند باشد. علاوه بر سرویسهای بهداشتی، اتاقهای دوش و امکانات تعویض لباس شنا که در محوطه این ساحل وجود دارد چندین کافه، اغذیهفروشی و رستوران نیز در ساحل قرار دارد.

این برج یکی از بهترین هتل های دنیا است که سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر جهان می باشد. ساحل جمیرا یا جمیرا پیچ یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین سواحل در دبی است که بازدید از آن برای عموم مردم آزاد می باشد در میان محبوب ترین سواحل در دبی قرار گرفته است. این ساحل مکانی تمیز با شن های طلایی رنگ، درختان نخل و چمن های سبز رنگ است که به همین دلیل موجب جذب گردشگران بسیاری از سراسر دنیا شده است. باغ گلی که با ۱۵۰ میلیون گل، بزرگترین باغ گل دنیا است و با مجسمه های غول پیکر پوشیده از گل که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. در مجموع میتوان گفت که این شهر یک پکیج کامل از جاذبههای مختلف است و هرکس با هر سلیقهای را جذب میکند. از جمله ویژگی های این ساحل می توان به محوطه بازی مهیج و پارک آبی بادی اشاره نمود که می توانید کودکان خود را جهت بازی و سرگرمی به این قسمت بسپارید. این پکیج با کمی شکمگردی در دبی کامل میشود، برای این قسمت نیز ونهایی قرار داده شده تا بتوانید از آنها غذاهای خیابانی دریافت کنید و انرژیتان را تا حدودی بازگردانید.

به دلیل نزدیکی به پارک ام سقیم این ساحل با نام ساحل ام سقیم نیز شناخته می شود. در این پارک بخشهای تفریحی مختلفی وجود دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، یک آبشار و پارک آبی به نام لاگونا، با موج های مصنوعی در ساحل لامر برای کودکان و خانواده ها قرار دارد. اگر تصمیم دارید با سه نفر از اعضای خانواده خود به جمیرا دبی زیبا سفر کنید و اقامتی به یادماندنی را در این شهر تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم که اتاق دلوکس هتل ان اچ پالم جمیرا دبی را رزرو کنید. بازدید از این شهر بازی در ماههای تابستان به بیش از 200 هزار مورد میرسد که این حد از شهرت و محبوبیت به دلیل امکانات و بازیهای بینظیرش است. دهکده میراث فرهنگی در سال ۱۹۹۷ در محله ای تاریخی، نزدیک به دهکده غواصی، برای استقبال از رویدادهای میراثی و نمایش تصویری زنده از زندگی سنتی قدیمی در امارات متحده عربی ایجاد شد. پس از تفریح و خوش گذرانی در ساحل جمیرا، در رستوران اطراف این محل؛ یک غذای خوشمزه عربی در تور دبی بهار 98 سفارش دهید و لذت ببرید. در صورتی که مایل به برگزاری پیک نیک هستید یک بخش باربیکیو هم در این جا وجود دارد که می توانید لحظاتی خوش در کنار خانواده خود داشته باشید. افرادی که به دنبال تجربه جت اسکی، پاراسل و سایر بازیهای هیجان انگیز هستند در بخش مرکزی ساحل میتوانند این تجربیات را بدست بیاورند، در جمیرا حتی یک کتابخانه و تعداد زیادی کیوسک مطبوعاتی وجود دارد که با وجود آنها وقتی در حال لذت بردن از اوقات فراغت خود زیر نور خورشید هستید، هیچ وقت با کمبود روزنامه و مجله مواجه نمی شوید.

خرید آنلاین کالا از سایت های امارات متحده عربی به دلیل تضمین اصالت کالا یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیانی میباشد که به دنبال خریداری بهترین برندهای روز دنیا با کمترین تعرفه میباشند. یکی دیگر از ویژگیهای پارک آبی آکواونچر، وجود غارهای آبی کودکان است که برای بچههای کوتاهتر از 120 سانتیمتر طراحی شده و با چنین امکاناتی، دیگر نیازی نیست والدین بخواهند دائماً مراقب فرزند خود باشند. دهکده جهانی دبی پارک موضوعی بزرگ و چندفرهنگی است و همانند شهرکی است که در آن نماد هایی از کشورهای گوناگون از سراسر دنیا در غرفه هایی به شکل بناهای معروف کشورشان برپا شده است در معرض دید عموم قرار می گیرد . در این غرفه میتوانید علاوه بر لذت بردن از طراحی زیبا، صنایع دستی مردم آن کشور را از نزدیک ببینید و طعم غذاهای سنتی آنها را بچشید. در کشور امارات متحده عربی بیش از ۱۰۰۰ فروشگه آنلاین اینترنتی فعال میباشد که به شما گزینه های زیادی برای خرید کالا با بهترین قیمت و شرایط ارائه مینماید. این پارک یک پارک فرهنگی تفریحی به حساب می اید زیرا که این پارک با فرهنگ عربی ساخته شده و به شما فرصت آشنایی با فرهنگ عربی در کنار تفریح می دهد. جالب است بدانید که در طراحی و ساخت این عبادتگاه مسحورکننده از سبک معماری دوران خلافت فاطمیان الهام گرفته شده است؛ ازاینرو در آن عناصری از معماری باستانی، بیزانسی، مصری، قبطی و آفریقای شمالی نیز به چشم میخورند. دو غرفه، الصنعا و بنیاد خلیفه نیز در آینده بازگشایی خواهند شد و کارآفرینان اماراتی کسب و کار خود را به نمایش می گذارند. ساحل خور (Khor Beach) دبی در منطقه رأس الخور قرار دارد و با فضای آرامش بخش خود، جذابیت زیادی برای توریستها فراهم آورده است و جزو سواحل دبی برای شنا محسوب نمیشود زیرا منطقهی محافظت شدهی دریایی است؛ در نتیجه امکان شنا وجود ندارد با این حال طرفداران خاص خود را دارد.

ام سقیم به عنوان یک ساحل عمومی ۲۴ ساعته باز است و در شب روشن بوده و امکان شنا در شبها را نیز فراهم میکند. همچنین یک بخش برای باربیکیو نیز درنظر گرفته شده است. اسکی روی ماسه نیز یکی از محبوبترین فعالیتهای هیجانانگیز در کویرهای دبی است که قیمت نسبتاً ارزان و محبوبیتی روزافزون دارد. ساحل کایت، یکی از بهترین کلوپهای ساحلی دبی است و هیچکس از آن دست خالی بیرون نمیآید. پیشنهاد میدهیم در سفر به دبی حتما از این باغ بازدید داشته باشید که بسیار فرحبخش و با نشاط است. ساحل جمیرا در واقع از سواحل نخلی در جزایر مصنوعی دبی می باشد که از بالا به شکل نخلی بزرگ مشاهده می شود. درختان نخلی که در مسیر ساحل قرار دارند در ترکیب با گرافیتیهای جذاب روی دیوارها، نمایی خاص به این ساحل میدهند. این اتاق بهترین مکان برای کسانی است که میخواهند خشمشان را خالی کنند و با یک چوب بیسبال یا تبر، به جان اشیاء بازیافتی و زواردررفته بیفتند و غوغا به پا کنند. ساحل ام سقیم 16 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و با وسایل نقلیه عمومی به راحتی قابل دسترسی است. با ما همراه باشید تا در این مطلب درباره بازار مرشد Murshid دبی بیشتر بدانید تا در تور دبی بتوانید به راحتی از این مکان دیدن کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.